Principiul lui Pareto sau ‘’ Legea celor puțini sau critici ’’ a fost enunțat de Joseph M. Juran , inginer american de origine română , fiind atribuit la origini economistului Italian V. Pareto. Acesta a observat în 1906 că 80% din pământul Italiei era deținut de 20% din populație.
Deci 80% rezultate din 20% efort depus. Sună bine, zic.

Bun, și cu ce ne ajută pe noi in viața de zi cu zi și ce legătură are cu bicicletele în general? Să extragem împreună esența acestui concept care poate fi util pentru noi toți. Sunt trei idei - foarte ușor de aplicat -  care aduc eficiență în orice domeniu și nu necesită multă muncă… atâta timp cât faci ce iți place ;)

•    Primul pas e să identifici lucrurile care contează pentru tine. Ajuta să notezi pe o coală de hârtie ca să iți dai seama exact ce vrei de fapt.
•    Al doilea pas presupune să iei grămada de dorințe care ți se par ție importante și să cauți in ea lucruri care generează rezultate.
•    Ultimul pas e floare la ureche pentru cei tineri.. dar mai greu pentru adulții care nu-și permit luxul unei agende libere: Investește cât mai mult timp și resurse acolo unde contează.

Așa ajungem la bicicletele lui… Pareto. Cu 20% din efort poți face 80% din mișcarea necesară pentru o viața sănătoasă.

Suntem leneși. Singurele constante sunt mersul la școala sau la job, televizorul, berea, cartofii prajiți sau mesele târzii. De aici lipsa cronică de entuziasm, de euforie, de adrenalină. Aceste lacune in viața unui om produc depresie pe plan psihic, iar în plan fizic atrofia musculara, câștigul în greutate și posibilele boli cardiovasculare. Hai să schimbăm ceva!

O variantă faină care sa minimalizeze toate aceste obiceiuri nesănătoase este mersul pe bicicletă.  Pe lângă faptul că te obligă să ieși din zona ta de confort, mersul pe biclă impune și o anumită disciplină alimentară, pentru că efortul depus înseamnă consum al energiei pe care ți-o procuri din mâncare. Totodată iți reglezi un anumit program care să devină o rutină productivă și ghici ce? Tot tu te vei bucura de aceste avantaje.

Până aici sună bine, așa-i?

Hai să ne gândim acum la cați mușchi ai putea să lucrezi  doar mergând pe bicicletă. De exemplu, îți poți lucra umerii si pieptul. Te poți bucura de super pectorali sau de umeri lați și puternici. Poți antrena abdomenul (transversus abdominis) sau mușchiul illopasos - un flexor important al coapsei și al șoldului.

De asemenea, ne putem îndrepta către perspective noi asupra ciclismului. Mersul pe bicicletă poate să reprezinte o modalitate prin care ne putem detașa de stresul zilnic. Ne putem acorda din cand în cand timp pentru a ne relaxa complet cu familia sau prietenii! Iar dacă tot vorbim de relaxare, ce ziceți de organizarea une excursii pe un traseu care să cuprindă locuri noi de explorat prin țară sau chiar în afara țării? ;)

Indiferent de motivul pentru care alegeți bicicleta în locul transportului conventional, nu uitați că perfecțiunea consumă timp. Dedicați cei 20% necesari pentru a rezolva 80% din tot ce aveați pe listă. Iar de restul…plimbare, relaxare, pedalare. Poate chiar până la terasa Bike Boutique din Cotroceni