Sooo good to be here!

Nu aveti nici un produs in cosul de cumparaturi

Seteaza descrescator

Articolele de la 1 la 10 din totalul de 17

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Într-o lume în care bicicletele nu prea se mai găsesc, un mic magazin din Cotroceni are câteva comori pentru tine

Read More

Au femeile corpuri diferite față de bărbați? Aceeași putere? Dar experiența pe care o caută, să fie la fel? Este important să știm ce sunt și la ce să ne uităm atunci când cumpărăm o bicicletă cu cadru de damă. De acceea am scris acest articol. 

Read More

La Bike Boutique and more oferim în mod constant un loc special pentru doamnele și domnișoarele pasioante de ciclism. Pentru că suntem în toiul primăverii, iar în viziunea noastră acest anotimp vă reprezintă, dorim să vă celebrăm cât mai mult. Așadar, după ce v-am oferit reduceri exclusive în săptămâna 1-8 Martie, vă oferim o porție de cultură și în același timp o resursă de mândrie.

Poate nu știți, dar bicicleta a jucat un rol pe atât de important în istoria femeilor pe cât au jucat acestea în istoria bicicletei.

Susan B. Anthony, o figură iconică în lupta pentru drepturile femeilor spunea despre bicicletă că „a făcut mai multe pentru emanciparea femeilor decât orice altceva de pe planetă, oferindu-le acestora sentimentul libertății și  auto-suficienței”

Dar cum anume să fi avut acest vehicul mai degrabă comun în zilele noastre un rol așa de importat în schimbarea structurilor sociale?

Pe la mijlocul anilor 1800, când mișcarea feministă abia începea să-și adune forțele, rolurile doamnelor și așteptările celorlalți față de ele erau destul de clare. Locul femeilor era acasa, iar rolul lor unul domestic. Pe parcurs ce ele au început să ceară un loc în sfera publică, bicicleta a ajuns să fie emblema luptei acestora petru libertate. Prin a le acorda posibilitatea de a se deplasa singure, acestea au atins un grad de autonomie ce le era înainte inaccesibil.

Mersul pe bicicletă a contribuit ușor-ușor la schimbarea normelor de comportament ce le erau impuse și a deschis o nouă era a femeilor ce dețin controlul asupra corpului și comportamentelor lor.

În același timp, din cauză că a merge pe bicicletă într-o fustă era destul de greu (cadrele feminine nefiind inventate la acel moment), o altă revoluție a fost pornită: cea vestimentară, marcând momentul în care femeile au început să poarte pantaloni. Pentru bărbații conservatori, interesați de menținerea status-quo-ului, această imagine era mai degrabă „indecentă” și „masculină”.

De aceea, la rândul lor pantalonii au devenit un simbol revoluționar, oferind atât mobilitate cât și puterea de a transmite un mesaj: „lumea se schimbă, iar noi o facem să se întâmple!”

În zilele noastre, secole mai târziu de la lupta femeilor pentru idependeță, putem pedala cu stil și mândrie în fuste sau rochii pe biciclete de oraș ce ne completează stilul asemenea unui accesoriu vestimentar, trimițând însă un mesaj similar „sunt independentă, sănătoasă și fericită”. Dacă nu ai încă o bicicletă dar te simți la fel, verifică oferta noastră :) 

Iată așadar câteva tinere doamne ce au făcut toate acestea posibile: 

Annie „Londonderry” Kopchovysk

Annie „Londonderry” KopchovskyÎn 1894, Annie nu era prea diferită de celelalte femei ale secolului 19. O emigrantă cu origini evreiești, mama a 3 copii la doar 23 de ani și o nevastă gospodină. Așadar nu o ciclistă și în nici un caz o promotoare a drepturilor femeilor.

Atunci când 2 bărbați au făcut un pariu că nici o femeie nu ar putea înconjura pământu pe bicicletă, câștigând și 5000$ pe parcurs, Annie a acceptat provocarea.

Plecând din Boston pe o bicicletă de 19kg, Annie urma să demonstreze că femeile nu sunt doar la fel de capabile fizic și mental precum bărbații însă și complet capabile de a se descurca singure în lumea acestora. Aceasta a cărat pancarte publicitare atât pe bicicletă cât și pe corpul său pentru a câștiga bani pe parcursul călătoriei. A pedalat prin Europa, Africa de Nord și a navigat Pacificul de Sud până să ajungă în San Francisco. Când s-a întors în Boston 15 luni mai târziu, Annie era o femeie nouă, ajungând o imagine vocală atât pentru ciclism cât și pentru drepturile femeilor.

The New Yor Times scria în 1895 că excursia sa a fost „cea mai extraordinară călătorie întreprinsă vreoadată de o femeie”, având un impact nemăsurabil asupra atitudinilor despre și față de femei din acele vremuri.

Maria Ward


O bicicletă oferă unei doamne independență. Însă pentru ca acest statut să fie atins în totalitate acea doamnă trebuie să-și asume în întregime responsabilitatea pentru bicicleta sa. Aceasta a fost ideea din spatele cărții „Biciclitul pentru femei”, un ghid complet publicat în 1896. Maria urmărea să emancipeze femeile față de bărbați prin a le învăța tot ce trebuie știut despre cumpărarea, folosirea, menținerea și repararea bicicletelor.

În timp ce majoritatea femeilor de la acea vreme erau abile în activități precum cusutul, aspectele mecanice erau considerate domeniul bărbaților. Maria Ward a ținut să demonstreze că femeile nu erau inferioare bărbaților în ceea ce privește aceste abilități, scriind în introducerea cărții sale „susțin că orice femeie care este apabilă de a folosi un ac sau o foarfecă poate folosi la fel de bine și alte unelte”.i asume în întregime responsabilitatea pentru bicicleta sa. Aceasta a fost ideea din spatele cărții „Biciclitul pentru femei”, un ghid complet publicat în 1896. Maria urmărea să emancipeze femeile față de bărbați prin a le învăța tot ce trebuie știut despre cumpărarea, folosirea, menținerea și repararea bicicletelor.

Oferind informații complete despre lumea ciclismului, de la cumpărarea bicicletelor la norme de comportament în timpul pedalării și repararea acestor vehicule, Maria a contribuit la pedalarea spre libertate a unui mare număr de femei.

Coana Mița Biciclista

În România, prima femeie ce a pedalat pe marile străzi ale capitalei a fost Maria Mihăescu, cunoscută de mulți drept „Coana Mița Biciclista”. Având o meserie neortodoxă, care la vremea aceea s-ar fi numit „damă de companie”, Coana Mița pedala pe Calea Victoriei pentru a-și menține silueta. Nu vă imaginați însă că dna. Mihăescu era orice fel de damă. Farmecul său feminin i-a permis să devină o femeie foarte înstărită și respectată la acea vreme, deținând pe lângă bicicletă o trăsură, o mașină coupe și servitori din Polonia, alături de o casă impunătoare ce i-a fost oferită cadou de Regele Ferdinand (aceasta se află și astăzi în București, în apropriere de Piața Amzei).

Conform lui Alexandru Predescu în „Vremuri vechi bucurestene” atunci când apărea pe Calea Victoriei, aristocratii de la Capsa, burghezii de la Otetelesanu si boemii de la Kubler abandonau politica si svartul ca sa admire superbul exemplar ciclist. Bicicleta cu ghidon de argint era a unei suple si elegante fiice a Evei, cu zulufi negri, cu pantaloni de catifea mov stransi pe picior, cu bluza corai din care fluturau maneci inflorate, cu ghete inalte si cu o cascheta de matase alba.

Putem spune cu certitudine că și astăzi o biciclistă stilată este privită cu același grad de admirație, iar asta e doar o mică parte din avantajul fetelor ce trec pe la Bike Boutique.

Ne întrebăm însă cum ar fi numită o fată care pedalează pe Calea Victoriei una dintre half-bike-urile pe care tocmai le-am primit în stoc...voi ce ziceți?

Crăciunul este o oportunitate foarte bună de a le spune celor dragi că ținem la ei. Deși tehnica „merg în mall și le cumpăr cadouri tuturor” poate da rezultate, suntem siguri că nu vei găsi ceva la fel de special cum sunt cei dragi pentru tine. Avem și secretul unui cadou perfect: trebuie doar să răspunzi la întrebarea „făcând acest cadou, ce dăruiesc de fapt?”. 

Read More

Salutare prieteni, 

Revenim cu partea a doua din seria articolelor despre importanța mișcării în această perioadă. După ce în partea 1 am discutat despre cum mișcarea ne poate proteja de viruși, astăzi continuăm cu sfaturi practice. Așa cum vedem noi lucrurile, există două variante la care putem adera în această perioadă: 

Varianta 1. Rămânem în casă

Avem atâtea tipuri de exerciții din care putem alege! Un simplu search pe Google de tipul ”home workout” ne poate pune la dispoziție mai multe exerciții decât am fi capabili să facem în toată perioada de carantină. Totuși, probabil că dacă citești acest articol ești ca noi, pasionat de biciclete, și nimic nu te doare mai tare decât să trăiești o zi însorită de primăvară în casă atunci când știi că ai putea să cutreieri orașul sau parcurile.

Din fericire, așa cum spuneam în partea 1, tehnologia a evoluat mult. Odată cu ea, a apărut și posibilitatea ca orice biciclist să se bucure în continuare de plăcerea pedalatului chiar și din comfortul propriei case, cu ajutorul dispozitivelor de tip Home Trainer.

Acestea ne permit să obținem o experiență autentică de pedalare pe teren plat, în cazul celor mai rudimentare, iar cu modele mai avansate putem obține chiar bucuria de a coborî o pantă sau provocarea unei cățărări tehnice. Mai mult, pentru toți cei ce s-au uitat mereu cu jind la evenimente precum Turul Franței, dorindu-și cu ardoare să aibă parte de aceleași peisaje, dispozitivele Smart Home Trainer permit conectarea cu o varietate de aplicații de ciclism virtual, al căror scop este tocmai acesta. Astfel, poți călători în jurul lumii, poți face trasee individuale pentru a te menține în formă sau te poți întrece cu ați bicliști. Din fericire, virusul nu se transmite și prin adunările de grup online. Ca aplicații, recomandăm Rouvy – Indoor Cycling Platform sau Zwift –Indoor training turned into a game. Prin intermediul platformei pedalampentruviață.ro, poți participa chiar la anumite maratoane naționale!

maratoane nationale

Aceste dispozitive se potrivesc în general cu orice tip de bicicletă, însă dacă dorești una nouă sau ai nevoie de revizie la cea veche, nu ezita să ne contactezi

Varianta 2. Ieșim afară.

Așa cum spuneam, pentru deplasarea la muncă, cumpărături, sau alte locuri în care nu putem evita să mergem, bicicleta este cel mai sigur și recomandat mijloc de transport. Chiar și dispozițiile prevăzute de ordonanța militară aflată în vigoare permit activitățile fizice desfășurate în mod individual în jurul locuinței. Dacă alegi această variantă, sunt câteva lucruri de care trebuie să ții cont: în primul rând, trebuie să fii sigur că nu ești purtător de virus, aceasta este o cerință în primul rând morală. Apoi:

  • Verifică-ți bicicleta

Acum, când spitalele sunt aglomerate, este mai importat ca niciodată să evităm accidentele. Așadar, aruncă o privire de ansamblu asupra componentelor bicicletei tale înainte să o scoți din casă: anvelope, frâne, schimbătoare, șa, lumini – toate ar trebui să fie în stare bună. Dacă tu nu te pricepi, o facem noi! Iar dăcă mergi la cumpărături, poate ți-ar fi util un coș sau portbagaj.

bike-service

  • Poartă cască

Într-adevăr, este o perioadă fără prea mult trafic, acest lucru poate reprezenta un avantaj pentru începători, permițându-le să obțină siguranța necesară pe șosea. Totuși, atât ei cât și bicicliștii mai experimentați trebuie să fie conștienți de faptul că același lucru îl gândesc și ceilați participanți la trafic. Gândurile de tip „Ah, e liber, pot sa intru pe acest sens interzis, să conduc cu viteză sau să forțez acest semafor” duc la comportamente periculoase. Pe cât de mult vă recomandăm să respectați regulile de circulație și în această perioadă, pe atât de tare vă dorim să fiți în siguranță de cei care aleg să nu o facă. Așdar, purtați cască! Noi le recomandăm pe cele simple de la thousand  sau cele funky de la nutcase.

thousnad

  • Protejează-te pe tine și pe ceilalți

Virusul se află de obicei pe suprafețe sau în jurul persoanelor bolnave în urma strănutului sau a tusei, el se poate afla și în aer. Astfel, este o idee bună să ne protejăm și căile respiratorii, iar când ne oprim să evităm să o facem prea aproape de un alt biciclist sau de șoferi cu geamul deschis. Gama BTQ include măști de protecție cu zone filtrante împotriva particulelor străine din aer, ce protejează de asemenea și împotriva celorlalți factori de mediu (vânt, radiații UV, etc) și permit vorbirea comfortabilă datorită structurilor 3D cu care sunt concepute. Le poti găsi pe site, la secțiunea vară-îmbrăcăminte.

masti protectie

Să zicem că alegi varianta de a ieși din casă. Vrei starea de bine pe care o ai după ce faci mișcare în aer liber, dar nu ai vrea să zăbovești prea mult. Poate ți se pare și cam aiurea să-ți pedalezi bicicleta doar în jurul casei. În acest caz, poți încerca ceva diferit, ce îți pune la lucru toți mușchii corpului și te supune la un efort mult mai mare într-o perioadă mai scurtă de timp. 30 de minute pe ea sunt suficiente să simți că ai pedalat 2 ore, iar apoi o poți plia și duce ușor pe scări în casă. Să nu mai zicem de toate privirile pe care le vei atrage. Vorbim, bineînțeles, de Halfbike. 

Deși virusul contemporan pare a fi ceva nou, confruntarea umanității cu boli mortale nu este nici pe departe nouă. Din contră, viruși precum cei responsabili de ciuma neagră sau de gripa spaniolă au cutremurat mult mai puternic temeliile societății în vremuri de mult trecute. Nimic nou, așadar…mai puțin un lucru: nivelul dezvoltării la care a ajuns societatea noastră în prezent. Spitalele, cunoștințele medicale sau tehnologia de tratare a bolnavilor și de comunicare în masă de care dispunem în prezent ar fi putut fi considerate vrăjitorie în evul mediu, atunci când ciuma neagră lua viețile a 30% - 60% din populația Europei.

Data viitoare când situația devine alarmantă, noi vă îndemnăm să ne amintim cât de norocoși suntem. Toate eforturile predecesorilor nostri de la începuturile umanității  până în prezent au fost pentru o viață mai ușoară și mai fericită. Nu avem dreptul, am putea spune, să ne pierdem încrederea și să nu ne bucurăm de ceea ce avem, mai ales când știm că ne-au trebuit vreo 2 milioane de ani și înfruntarea unor provocări mult mai aprige pentru a ajunge aici.

Și ce motiv mai bun de bucurie decă nu sosirea primăverii? Ce mod mai frumos de a ne amplifica bucuria decât a face mișcare? Și…ce loc mai bun pentru echipamente de calitate și sfaturi avizate decât cel mai chic bike-shop din Cotroceni, ce tocmai și-a actualizat site-ul și oferă reducere de 10% oricărei comenzi ce include bicicletă, cască și mască de protecție.

Așadar, fie că ești nevoit să ieși din casă și să te deplasezi în continuare sau deja te întrebi în ce zi mai suntem de la prea mult stat în casă, noi îți urăm un singur lucru: rămâi sănătos și fericit, continuă să faci mișcare!

În acest sens, deoarece considerăm că o atitudine rațională și fondată pe informații este mai utilă decât una bazată pe frică sau incertitudine, ți-am pregătit o serie de articole cu informații și sfaturi „de sezon” despre de ce și cum să faci mișcare. În acest articol, vorbim despre de ce e bine să facem mișcare în vremea pandemiei.  

  • Sănătate? Da, vă rog!

Activitatea fizică moderată este foarte benefică pentru oricine, mai ales în această perioadă. Perioade de 30-60 minute în care facem mișcare ajută la întărirea sistemului imunitar prin faptul că accelerează circulația anticorpilor și a celulelor albe prin organism, acestea reușind să descopere mai repede infecțiile decât în mod normal. Pe lângă acest aspect, aceleași intervale de exercițiu scad riscul bolilor de inimă și păstrează oasele sănătoase. Există și voci care susțin că mișcarea ajută la curățarea bacteriilor din plămâni și căile respiratorii, lucru ce ar putea scădea riscul de a contacta boli precum răceala, gripa sau cele similare, precum COVID-19. De asemenea, creșterea moderată a temperaturii organismului ar putea ajuta în lupta cu posibilele infecții, printr-un mecanism similar celui de a face febră. Totuși, acest proces este mai puțin susținut de oamenii de știință, care ne spun că dacă suntem bolnavi, eforturile de a face mișcare în speranța că vom elimina virusul din organism ne-ar putea face mai mult rău decât bine.

Tot pentru sănătate, un boost de energie și substanțe benefice corpului, recomandăm suplimentele sportive Sponser cu calciu, potasiu, sodiu, cafeină și altele. 

  • Stare de bine – cu siguranță!                    

În această perioadă în care suntem nevoiți să petrecem timp în casă, mulți dintre noi pot experimenta o gamă de stări emoționale neplăcute, fie că vorbim de stres, iritabilitate, tristețe sau simptome depresive. Acest fenomen a fost numit „Cabin Fever”, adică „febra” de a sta prea mult în casa.  Iată încă un motiv pentru a face mișcare.

Sportul reduce secreția de hormoni ai stresului, destul de periculoși în vremuri de pandemie. Atunci când suntem stresați, sistemele noastre interne se află într-o stare de alertă continuă, fapt ce poate duce la „supraîncălzirea” acestora și în consecință scăderea eficienței lor. Am putea spune că organismul „lasă garda jos” pentru a se reface, timp în care un virus poate pătrunde liniștit și începe să se lupte cu sistemul slăbit. Așadar, reducându-ne starea de stres ne ajutăm atât mintea cât și corpul. În plus, orice formă de exercițiu facilitează secreția de „hormoni ai fericirii” (precum endorfina, serotonina) la nivelul creierului, iar dacă suntem în aer liber, la soare, efectul este și mai puternic. Aceștia ne fac în primul rând să ne simțim bine, bucuroși, fericiți, apoi ne sunt benefici și în aspecte precum calitatea somnului, apetit și ajută la formarea de noi neuroni.

Stare de bine pe bicicleta

  • Pentru cei ce ies din casă, bicicleta este cel mai sigur mijloc de transport!

Virusul se transmite în zonele aglomerate, atunci când cineva strănută sau tușește. Mici particule de salivă ajung pe obiecte și suprafețe ce sunt apoi atinse de ceilalți. Dacă aceștia își ating apoi fața, virsul pătrunde în organismul lor prin intermediul mucoaselor de la nivelul ochilor, nasului sau gurii. Așadar, dacă nimeni nu a strănutat în preajma bicicletei tale în ultima vreme, este probabil sigur să te urci pe ea. Chiar și dacă manșoanele ei ar fi infectate, o spalare temeinică pe mâini te va scăpa de pericol. Apoi, bicicleta devine foarte utilă prin faptul că ne ajută să evităm spațiile mici, închise și prin care trec mulți oameni sau unde am putea fi nevoiți să stăm prea aproape de cineva (ne referim, bineînțeles, la transportul în comun). Chiar și mașina personală, fiind un loc mic și închis, poate fi considerat un mediu mai proprice pentru virus în comparație cu bicicleta care ne plasează în aer liber. Fiind în trafic, păstrăm o distanță sigură față de pietoni și suprafețele potențial infectate, iar de obicei ne este ușor să păstrăm cel puțin un metru față de celelalte vehicule. Adițional, unii oameni ar putea fi speriați să se deplaseze cu bicicleta atunci când este frig afara. În acest sens, nu există dovezi că vremea rece ar facilita infecția cu orice fel de virus respirator.

Faptul că bicicleta este un mijloc recomandat de transport în această perioadă nu este doar părerea noastră, ci și a Julie Harrington, președinta asociației de ciclism britanice, care i-a scris ministrului sănătății din Regatul Unit, îndemnându-l să adauge mersul cu bicicleta pe lista activităților recomandate în vremea coronavirus. De ce? Ei bine, este adevărat faptul că ne confruntăm cu o criză reală de sănătate. Virusul ar putea duce la decesul câtorva mii de oameni, însă celelalte probleme de sănătate publică nu dispar. Diabetul de tip 2, bolile cardiovasculare și câteva tipuri de cancer se numără printre cauzele principale de moarte la nivel global, iar ele sunt cauzate într-o bună măsură de inactivitate. Așadar, este important să ne gândim și la ce ne va face mai mult rău pe termen lung.

Chiar și la noi în Țară, o scrisoare deschisă a fost trimisă către Guvernul Romaniei în care se solicită ca bicicliștilor să le fie permis să circule pe distanțe lungi, singuri sau însoțiți de familie. Cu puțin noroc și considerație din partea celor de sus, carantina ar putea deveni mult mai ușoară pentru noi. :) 

Linus

Pe site-ul nostru, BTQ.ro, găsiți o gamă largă de biciclete, de la cele concepute pentru mers lejer și relaxat prin oraș, la mountain bike-uri ce aduc confort maxim pe zone accidentate sau cursiere ușoare ca fulgul pentru a ajunge mereu primul la destinație. 

În partea 2, vom vorbi despre cum putem face de fapt să rămânem activi, chiar și dacă stăm în casă. Stay tuned! 

Sănătate, în pofida oricăror vremuri, prieteni!

Echipa Bike Boutique and More

 

Doi prieteni au venit împreună la Bike Boutique, ei cu biciclete vechi, noi cu pasiune și îndemânare. La final au plecat patru, ei și noile lor prietene pe două roți.

Read More

Sa avem 80% rezultate cu 20% efort depus? Sună bine, zicem noi.

Read More

Termenul “mindfulness” a apărut de curând în cărțile moderne de psihologie. Este starea de conștientizare a mediului în care te afli, a propriei persoane și a celor din jur. Este o tehnică de meditație minunată și chiar o cale spre pace sufletească. Yoga, meditația și pedalatul (of all things) sunt căi către găsirea sinelui și a dezvoltării personale.

Read More

Direct de pe plajele aurii din Venice Beach, Linus vine cu un stil vintage, plin de clasă și design minimalist. Sunt niste biciclete delicate, ușoare și perfecte pentru orașul aglomerat.

Read More
Seteaza descrescator

Articolele de la 1 la 10 din totalul de 17

Pagina:
  1. 1
  2. 2